Digitális Médiaműveltség Szülőknek: Az Instagram hatása a tinikre - 2019.11.28.

A Digitális Médiaműveltség Szülőknek 2. foglalkozásán a  Digitális identitás és testképzavar című témát választottam előadásom tárgyának. Figyelemfelkeltő mondatként Az Instagram hatása a tinikre cím került a plakátra, meghívókra.
November 28-án 17 órakor szülők és nagyszülők, összesen 15 fő gyűlt össze Könyvtárunk előadótermében.

A választott kérdéskörhöz kapcsolódóan vázoltam az előadás szükségességét és főbb témaköreit. Először megnéztük Scarlett Dixon, Instagram-influencer posztjait, és közösen megbeszéltük, hogy mit gondolunk róla, tényleg tökéletes életet él-e, ahogy a posztjain látszik. Tisztáztuk a digitális identitás és digitális lábnyom fogalmát. Ha a gyerekek digitális lábnyomáról beszélünk: az első, a születés után megosztott bababotóval a szülők kezdik el építeni gyerekeik digitális lábnyomát. A serdülőkor jellemzői után beszéltem arról hogy a hagyományos és online média által sugallt pozitív, idealizált világ milyen hatással van a gyermekekre, a testképzavar tüneteinek felismeréséről és arról, hogyan tudunk mi szülők segíteni, hogyan tudjuk támogatni gyermekeinket. 

Mit tehet a kamasz a testképzavar leküzdése érdekében?

– Visszajelzések gyűjtése a való életből! Ne az online világ és ismeretlen személyek reakcióira alapozzák a mindennapjaikat, és ne ettől tegyék függővé az önbizalmuk mértékét!

– Leszokni a rendszeres szelfizésről! A szelfi teljesen más képet ad arcunkról, mint egy másik ember által elkészített felvétel. Teljesen máshová helyeződik a hangsúly, így aztán más képet kaphatunk, mint amilyenek a valóságban vagyunk.

– Legyenek jelen a saját életükben! Mozogjanak sokat, éljenek egészségesen és töltsenek minőségi időt a szeretteikkel és kevesebb percet a közösségi média felületein!

Igyekeztem színesíteni a foglalkozást rövid videókkal, saját tapasztalatokkal és interaktívabbá tenni a szülőkhöz feltett kérdésekkel. Az előadás végén útravalóul mindenki megkapta a 30 gyereksimogató mondatot, amelyet alkalmazva javítható a kamaszok önértékelésén. Az előadást könyvajánló és közös gondolkodás zárta édes teasütemények és innivaló mellett. (írta: Szloszjár Edit)

Közzétéve: