Digitális Médiaműveltség Szülőknek előadások

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégiában megfogalmazott célok között kiemelt helyen jelenik meg a médiaműveltség fejlesztése, annak érdekében hogy a gyerekek internethasználatához megfelelő segítséget kaphassanak családi környezetben is. A fejlesztés a Digitális Jólét Program Pontok mentorainak munkájára épül. A szarvasi Városi Könyvtár elkötelezett mentorai Erdélyi Tibor és Szloszjár Edit részt vettek egy felkészítő kurzuson. 

Augusztus 7-én Erdélyi Tibor előadását hallgathatták meg az érdeklődők.

Két témával vártuk az érdeklődőket úgy, mint: „Mit tehetünk személyes adataink védelmében az online világban?”, illetve „Offline szülő, Online gyermek”. A hallgatóság megismerhette az inkognitómódot, a Facebook és Google fiók adatvédelmi beállításait. Megtudhattunk olyan információkat is, mint pl. miket tud rólunk a Google, illetve miért fontosak az adatvédelmi beállítások.

A második részben sok érdekes és aktuális témát, illetve kérdést boncolgattunk, úgy, mint mikor érdemes okostelefont adni gyermekünk kezébe, károsak-e a videójátékok, mikor engedjük meg a Facebook-ozást, mit tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a gyermek és szülő közötti digitális generációs szakadékot, illetve arról is szó esett, hogy miért és pontosan mire kell figyelni a filmek és videójátékok korhatáraira. Személyes tapasztalataimból merítve adtam jó tanácsokat, felhívtam a figyelmet a negatívumokra és a játékok lehetséges veszélyeire, de ugyanígy megemlítettem ezek pozitív hatásait is. Remélem sikerült mindenkit hasznos információkkal ellátnom. (írta: Erdélyi Tibor)

Szloszjár Edit a Digitális Médiaműveltség Szülőknek Mentor felkészítő kurzusán bemutatott témák közül a Média(használat) és szenvedélybetegségek című fejezetet választotta előadása tárgyának.

A tréningen elhangzott ismereteket a településen élő szülőknek/nagyszülőnek kellett átadnom, így augusztus 14-én 15 fő jelenlétével kezdhetem hozzá a prezentációmhoz.

A választott kérdéskörhöz kapcsolódóan vázoltam az előadás szükségességét és főbb témaköreit, vagyis hogy mit tekinthetünk problémás médiahasználatnak, mi az internetfüggés és mik a jelei. Foglalkoztunk azzal, hogyan támogassa szülőként a kiegyensúlyozott médiahasználatot gyermekeinél és mit tegyen problémás médiahasználat esetén. Igyekeztem színesíteni a foglalkozást rövid videókkal, saját tapasztalatokkal és interaktívabbá tenni a szülőkhöz feltett kérdésekkel. Örömömre szolgált, hogy a résztvevők szívesen válaszoltak, és megosztották gondolataikat, és így igazi párbeszéd alakult ki. Bízom benne, hogy az elhangzott információk, az ajánlott weboldalak (pl. Digitális Család), okostelefonos alkalmazások (pl. Your Hour – visszajelzést arról, hogy mennyi időt töltesz egy-egy alkalmazással, mennyit használod a telefonodat) és a kiosztott emlékeztető segít a szülőknek a problémás médiahasználat felismerésében, a függőség elkerülésében és felismerték, hogy a szülőnek nagyon fontos szerepe van online világ felfedezésében.

Az előadást könyvajánló és közös gondolkodás zárta ízletes pogácsa és innivaló mellett. (írta: Szloszjár Edit)



Közzétéve: